С помощта на община Пловдив, Градската художествена галерия създаде „Реставрационно ателие“ и назначи двама специалисти, които се грижат за огромния брой ценни произведения на изкуството, намиращи се в нейните фондове. Ателието е разположено в подходящи за целта помещения в сградата на ул. „Гладстон“ №32, където е изложбена зала „2019“.
В момента в „Реставрационното ателие“ се работи много усилено, защото повече от 300 картини и скулптури трябва да се подготвят за експониране в изцяло обновената главна музейна сграда на ГХГ на ул. „Съборна“ №14А в Стария град. Дейностите по реставриране и реновиране на нейните фасади и интериор вече приключиха. Сега се работи по галерийното обзавеждане и създаването на новата постоянна изложба.
Към двамата реставратори Марина Ненова и Марин Бекирски отскоро се присъедини и младата специалистка Мартина Стоянова, която помага през летния сезон да се ускори сложния и прецизен процес по реставриране на творбите.
Ателието поетапно се оборудва с нова техника и се снабдява със специализирани материали, необходими за изпълнение на широка гама дейности, например: изработка на дървени клинови подрамки, укрепване на грундове и живопис, приглаждане на неравности, почистване на повърхностни замърсявания, изкърпване на пробити участъци, отстраняване на деструктирали и потъмнели лакове, възстановки и дублажи, лакиране с натурални и синтетични лакове и много други.
През последните две години, Градската художествена галерия спечели финансиране по два проекта от Министерство на културата за тази дейност. През 2020 г. по проект „Консервационно - реставрационни материали в помощ за реставрацията“, ателието се сдоби с каутер, компресор и аерограф. През 2021 г. по проект „Разширяване на възможностите за реставрация и консервация на художествени произведения от фондовете на Градска художествена галерия – Пловдив“ предстои закупуване на специализирани препарати, които не съдържат агресивни разтворители за почистване на картини. Очаква се доставката на достатъчни количества лепилен филм Beva O.F. 371 Film, прилаган при така наречения „ивичен дублаж“ – реставрационна техника, предшестваща изпъването на живописни платна върху подрамки. В процеса на възстановяване на цветния слой върху икони или картини, реставраторите сами изготвят боите и по тази причина се нуждаят от богата палитра висококачествени пигменти, които също ще бъдат закупени по този проект. Предстои и снабдяването със специален синтетичен материал за опаковане на реставрираните картини.
Реставраторите от екипа на Градска художествена галерия работят по възстановяването и консервацията на монументалното изкуство на територията на община Пловдив. Те извършиха и възстановяването на мозаечните пана на Йоан Левиев, които грейнаха в подлеза на Чифте баня.