дейният проект за модернизация на Бетонния мост бе представена днес от главния архитект на Пловдив Димитър Ахрянов. Той подчерта, че стартът на реконструкцията на съоръжението ще може да започне, едва след като НКЖИ реализира пробива под Централна гара, което трябва да стане до 2024 година.
Вариантите за модернизация на моста над бул. „Христо Ботев“ е изграждане на метална и стоманено-бетонна конструкция, като целта е запазване на свързаността между районите „Централен“ и „Южен“. При последващото изработване на техническата и работна фаза на проекта ще има по-голяма конкретизация за наклона на самите рампи, но се предвижда построяването нова такава от западна страна, която да осигури достъп от запад на юг, коментира още Ахрянов.
Той уточни, че заради изискванията за движение на влаковете по железопътните релси и по-голямото отстояние на съоръженията около тях е необходимо Бетонният мост да се модернизира. Предвижда се това да стане два етапа.
Етап I предвижда събаряне и изграждане на нов надлез над жп линията. Новият пътен надлез ще осигури вертикален светъл габарит за преминаване на коловозите в гаровия район на железопътната линия, с цел да не бъде възпрепятстван ремонтът на железопътното трасе в границите на града. Съществуващите пътни връзки с бул. „Христо Ботев“ ще се запазят.
Етап II предвижда реконструкция на пътния възел, включваща изграждане на нови пътни връзки от и за „Коматевско шосе“ по посока ул. „Македония“, изграждане на ново кръгово кръстовище на второ ниво и реконструкция на съществуващите пътни връзки от ул. „Македония“ към ж.к. „Тракия“ и от ж.к. „Тракия“ към ул. „Македония“.
Реализацията на втория етап от проекта може да бъде започната след изграждането на комуникационно-транспортния пробив под жп ареала на гара Пловдив, тъй като ще бъде необходимо пълното затваряне на ул. „Македония“ и пренасочване на движението по новоизградения пробив.
„Работата по Бетонния няма да започне преди да бъде реализиран пробивът под гарата, за да се избегне проблеми с трафика“, посочи арх. Ахрянов, като заяви още, че бъдещото съоръжение трябва да е с 1,20 метра по-високо от вече съществуващото, а местоположението на сегашните рампи ще се запази.
Община Пловдив ще съдейства на НКЖИ за по-бързото реализиране на проектите на НКЖИ, които все още са на идейна фаза.