Изложба на рисунки голям формат от проведения в Керамик център Брацигово VI-ти Международен пленер "Диалог", показва Националната гимназия за сценични и екранни изкуства в пространството на галерия „Резонанс“. Откриването е на 2 септември, четвъртък, от 18.00 часа.
Организатор е Училищното настоятелство на НГСЕИ - Пловдив , а в пленера тази година се включиха: Олаф Хоппе, Ханс Кристоф Раквиц, Рада Хаджийска, Станимира Вълчева, Антония Фингарова, Никола Вълчев, Димитър Чонов, Стоян Лазаров, със специалното участие на Николай Томов – дългогодишен преподавател в гимназията и настоящ директор и Емилия Арабаджиева – също дългогодишен преподавател и директор на НГСЕИ (от 1992 година до 2019 г), носител на специалната Награда Пловдив за 2020 година за цялостен принос в областта на изкуството и културата и създател на пленера.
Първият пленер е организиран през 2016 г. по инициатива на НГСЕИ – Пловдив и в него участват художници-преподаватели от училища по изкуствата от България и Европа.
Целта на проекта е създаването на творчески продукти от представители на различни култури и творчески школи, обмяна на идеи и споделяне на практически опит в сферата на образованието в областта на изкуствата, търсене на нови подходи в преподаването на художествените дисциплини.
В досегашните 5 издания участват преподаватели - художници от България, Германия, Швейцария, Австралия, Чехия, Словакия. През 2017 и 2018 г. пленерът се осъществява с подкрепата на българското Министерство на културата.
Рисунката голям формат - 100/70 см на свободна тема дава творческа свобода и е предизвикателство за използване на различни техники при реализиране на художествените идеи. В дните на пленерите художници с различна чувствителност работят и живеят в съвместна творческа общност и имат възможност за непрекъсната обмяна на идеи, културни разбирания, житейски и професионален опит, свързани от предизвикателството да работят върху хартия.
Настоящата изложба представя творби на 10 участници и отново ни дава възможност да станем съпричастни на творческите постижения на художниците-преподаватели. Тя е поредното доказателство, че Пловдив продължава да бъде е център за популяризиране на изкуството в България и Европа.