Десет мотокара потеглиха на военни платформи към Полша. В заявката към производителя на НАТО-вските мотокари са вписани изискванията те да притежават хидростатично задвижване 4 по 4 /четири задвижващи колела/, автоматична скоростна кутия, офроуд проходимост по меки и кални пътища, безпроблемно преодоляване на водни препятствия с дълбочина 80 сантиметра, товароподемност до 8 тона , климатик, ролкови вилични удължители за работа с контейнери за самолети. Когато спечелихме поръчката на НАТО ние бяхме наясно, че към тези машини военните имат много високи очаквания, казва директорът на Балканкар Рекорд АД Петър Петров. Това наложи след производството им карите да преминат много тежки изпитания, за да гарантираме тяхната безотказност при изключително трудни условия. За целта в Рекорд са изградили специален изпитателен полигон. Именно тук натовските мотокари са преодолявали един след друг воден басейн с дълбочина 80 сантиметра. За първи път в България мотокарите е трябвало да бъдат тествани с пълен товар и по наклон до 30 градуса. За сравнение: наклона, който стандартните кари в света трябва да могат да преодоляват е не повече от 15 градуса. Проучихме внимателно всички пътища в страната и не открихме нито един, дори горски път, с подходящ наклон за изпитанията ни, казва Инж. Георги Вълков - ръководител на направление "Техническо развитие" в Балканкар Рекорд АД-Пловдив. Тогава хората от неговия отдел сами конструират метална конструкция с изисквания 45-градусов наклон. Следващото изпитание е преминаване през железопътни линии - тест, извършен също на фирмения полигон на Балканкар Рекорд АД. Убедени сме, че нашият мотокар ще може да се измъква сам и на собствен ход от всякакви терени, независимо в коя точка на света ще бъде изпратен, заключи инж. Вълков. Преди да потеглят към Полша мотокарите са преминали и през оценка и прием от военен специалист.
Проектът по разработката на НАТО-вските мотокари е осъществен от екип, включващ четирима конструктори и двама технолози , ръководен от инж. Георги Вълков. Новата машина се оказа многообещаваща и за по-масово производство и може да замени и доразвие серията "Рекорд - 3 S", прогнозира инж. Вълков. Потенциални клиенти за този нов супермотокар се очаква да бъдат горски стопанства, аграрният сектор и вероятно в строителството на пътища, включително и горски.
Като военен доставчик на армии в НАТО фирма Балканкар Рекорд Пловдив АД е защитила стандарт АКАВ, без който кандидатите за изпълнение на армейски поръчки не биват допускани до търговете. Това е стандарт за качество на оръжейната промишленост. Полската армия почти всяка година обявява търг за поръчки на кари и ние често ги печелим, казва инж. Петър Петров.
Машини на Балканкар Рекорд АД обслужват полски военни мисии зад граница, знае от свои източници заместник директорът на предприятието. По изискванията към товаро повдигащата техника инженерите на Балканкар Рекорд АД се досещат какви мисии очакват техните кари. Фактът, че досега не сме имали рекламации от толкова взискателен купувач като армия от НАТО показва, че българските кари са конкурентоспособни, заключава инж. Петров. След двугодишната работа при тежки условия например, мотокари на "Рекорд" са били прегледани и оценени да продължат бойната си служба. Оценката е дадена НАТО-вски експерти от Финландия.