539 деца със специфични образователни потребности водят занятия в 160 училища в Пловдив и областта. Това стана ясно по време на национална конференция „Седем години ресурсни центрове – гаранция за равен достъп до образование”, която се провежда тук. Иначе в цялата страна десет пъти са се увеличили децата със специфични образователни потребности, които са интегрирани в общообразователните училища в страната и те вече са 13 000.Заместник-министърът на образованието и науката Мукадес Налбант, която участва във форума заяви, че държавата прави всичко възможно за да се преодолеят проблемите в тази сфера.
Директорът на Ресурсен център-Пловдив Катя Стоилова подчерта, че все още има директори на училища , които отказват да приемат деца със специфични образователни потребности. Мотивите са различни, но те не са свързани с децата, а с проблеми около тяхното приемане, обясни Катя Стоилова.
По време на конференцията ще бъде представен и опита с кучето Ремос, което успешно участва в обучението на децата със специфични проблеми. Новият метод се прилага в Ресурсен център-София. Според експертите, за да бъдат по-добри приобщени децата в училищната среда, тя трябва да се подобри и да стане по-достъпна за тях.