Намаляване на пътния травматизъм и подобряване на пътната безопасност за всички участници в движението е сред основните приоритети в политиките на управление на Община Пловдив. Външният ринг не е напълно завършен и потокът от превозни средства преминава през населената част на града, което е голямо предизвикателство пред местното управление за намаляване на трафика. Това заяви заместник-кметът Тодор Чонов по време на заседание на Постоянната комисия по Местно самоуправление, икономическа политика и туризъм към Националното сдружение на общините в РБългария. Срещата се проведе онлайн днес с участие на близо 80 представители на общини и експерти от Държавната агенция по „Безопасност на движението по пътя“.

Справките сочат, че месечно 6 милиона автомобили се движат из улиците на Пловдив, допълнително над 4 милиона превозни средства влизат, излизат или преминават транзитно. Една от мерките, които общината е въвела за намаляване трафика по улиците и булевардите и подобряване на пропускателната способност, е промяната на фазите на светофарните уредби с допълнителна дясна секция на 10 ключови кръстовища. Допълнително за повишаване на безопасността на движението по пътищата са монтирани светодиодни пътни знаци със специални предписания Д 17 „Пешеходна пътека“ на 12 бр. пешеходни пътеки. Предвижда се  в най-скоро време на още места да бъдат сложени такива.

Заместник-кметът Тодор Чонов сподели опита на общината за осигуряване на необходимата свързаност, достъпност, комуникативност и достатъчно на брой паркоместа чрез въвеждане на еднопосочност на движението в почти цялата централна градска част, което ще бъде направено и в други райони на Пловдив. Преди няколко месеца администрацията подсигури и развитие на алтернативния транспорт чрез изградената велоалейна мрежа с подписаните меморандуми за сътрудничество с фирми за придвижване с електрически тротинетки.

За по-голямата безопасност на движението Община Пловдив редовно полага хоризонтална пътна маркировка, особено внимание се обръща на 500  пешеходни пътеки тип „зебра“. За маркировката все повече се използва шприц пластик, тъй като трайността на маркировъчната акрилатната боя със светлоотразителни перли е до 6 месеца, докато студеният шприц пластик издържа до година и половина. Екипи на администрацията обхождат ежедневно районите за своевременно отстраняване на констатирани проблеми, свързани с пътната инфраструктура.

По време на дискусията Тодор Чонов не пропусна да обясни на участниците за проекта за създаване на новото общинско търговско дружество „Екобус“. Първоначално дружеството ще обслужва две линии, ще разполага с 20 електробуса, които отговарят на изискванията за опазване чистотата на въздуха. Инвестицията е за близо 22 млн. лева, като за целта ще се кандидатства за европейско финансиране при отваряне на европейските програми догодина. С помощта на търговското дружество общината ще има достъп до европейско финансиране на проекти за модернизация на обществения градски транспорт

Община Пловдив продължава да разработва План за интегрирано развитие и такъв за устойчива градска мобилност, с помощта на които ще може да участва в проекти по оперативните програми и всички видове транспорт ще могат да се интегрират, така че да не си пречат и да са за удобство на хората.