На утрешното заседание на Общински съвет - Пловдив ще задам въпроси към Кмета на Община Пловдив, касаещи контрола на движението и пътната безопасност по пловдивските улици. Това съобщи общинският съветник от групата на БСП инж. Йордан Василев. Ето какво каза още той.
 Темата за пътна безопасност по пловдивските улици следва да бъде изведена на първо място в приоритетите на което и да е управление. Осигуряването на пътната  безопасност е съвкупност от три елемента – подготовката и самосъзнанието на водачите, състоянието на пътната инфраструктура и не на последно място самата организация на пътното движение.
 Докато контролът върху водачите е приоритет на други институции, то останалите два елемента са изцяло в прерогативите на  Община Пловдив.
Поддържането на пътната инфраструктура и сигнализация следва да се извършва постоянно, а отстраняване на проблеми, като липсващи пътни знаци, изтрита маркировка, както и нарушения на пътната настилка е необходимо да бъдат отстранявани във възможно най- кратки срокове, независимо от необходимите средства за това. В приемната ми за гражданин получавам непрекъснато сигнали за липсващи и/или унищожени знаци, особено на по- малките улици, включващи се към път с предимство.
Лично за мен най- същественият елемент, който влияе не само на пътната безопасност, а и въобще на цялостната градска среда, като чрез разрешаването му ще намалим шума и замърсяването на въздуха, е организацията на движението. В последните месеци, след стартирането на редица ремонти, засягащи основни пътни артерии, задръстванията по пловдивските улици станаха ежедневие. В това си питане няма да коментирам, „умните“ светофари, неосигуряващи „зелена вълна“ и отделната секция за ляв завой на ключови кръстовища, тъй като вече съм го правил в предишно питане. Все по- осезаем проблем днес са спрелите на „аварийки“ на забранени места автомобили и липсата на контрол и санкции. Такива се наблюдават непрекъснато по бул. „Васил Априлов“ от колелото на Централна гара до кръстовището с бул. „Пещерско шосе“, по протежение на бул. „Руски“, по бул. „Цар Борис III-ти Обединител“, бул. „Македония“, както и паркирани по пътното платно, не рядко и в две редици, на бул. „Кукленско шосе“ тежкотоварни камиони.
Сериозен проблем е и неадекватното маркиране на участъци в ремонт и осигуряване на адекватни и добре обозначени обходни маршрути. Само за пример ще дам, че при ремонта на бул. „Христо Ботев“, табелите за ремонтни дейности са поставени в самото начало на ремонта, а при затварянето на връзката с бул. „Копривщица“ в северната страна, индикацията за това бе в самото кръстовище, без да е указан обходен маршрут.
Във връзка с гореизложеното, въпросите ми са:
1. По какъв начин и кой е ангажиран с контрола за нарушена пътна настилка, изтрита маркировка и липсващи пътни знаци? При констатирани проблеми, какъв е срокът за отстраняването им?  
2. По какъв начин и кой е ангажиран с контрола на неправилно паркираните автомобили и какъв е броят на глобените по изброените по- горе булеварди?
3. Преди започването на ремонт и издаване на строително разрешение, засягащо пътната мрежа на територията на Община Пловдив, прилага ли се схема за одобрените обходни маршрути с отбелязани съответните указателни табели за обозначаване на обхода? Ако да, моля да посочите и кой контролира поставянето на тези табели.
4. Във връзка с изпълнение на строителните работи по пробива под Централна гара, моля да ми предоставите график за затваряне на засегнатите улици, както и схема за предвидените обходни маршрути и местата за поставяне на обозначителни табели.