„Въпреки COVID кризата, на „Винария“ ще се представят нови производители и търговци на напитки от страната и чужбина. Те залагат на високо качество на продуктите си. Някои от традиционните изложители представят нова визия, други разчитат на разпознаваемия имидж на напитките си. Тази тенденция се забелязва и при участниците във „Фудтех“, коментира главният директор на Международен панаир Пловдив доц. Иван Соколов. Той уточни, че през 2022 година ръководството на авторитетния изложбен център е предоставил специални ценови предложения за своите клиенти, съобразявайки се с динамичната икономическа обстановка. 

За първи път посетителите на Града на виното ще могат да дегустират продуктите на компания, създадена преди две години от италианци, които са решили да заложат на най-добрите постижения на напитките и храните, произведени на Апенините. „На „Винария“ ще представим вина от районите на Пулия, Умбрия, Тоскана, Емилия-Романя, Венеция, Сицилия, които са еталон за качество „Made in Italy“. За първи път посетителите ще имат възможност да дегустират и любимите вина на президента на Италия Серджио Матарела“, заяви представителят на фирмата Владислава Цветанова. Тя допълни, че вината, които селектират са създадени, следвайки строго уважителни към природата протоколи и получили сертификати за качество. На своя щанд компанията ще предложи и храни, които са подходящи за консумация с вината.

Своя дебют на „Винария“ ще направи и премиум водка със 100% натурална розова вода. „Нашият продукт впечатлява със съвременна визия и изненадва с екстравагантния си аромат, който допада дори на хора, които не са ценители на водка“, споделя пловдивският мениджър Калофер Заков. Той допълни, че напитката многократно се дестилира и се пречиства с въглен, за да стигне до масовия потребител и да има послевкус на рози. 

Нов продукт ще представят на своя щанд Десислава Гунчева и Людмил Шаралиев, които с много любов отглеждат 450 дка малинови насаждения, от които създават био вино. „Ние произвеждаме лимитирани серии малиново вино, което е подходящо за ежедневна употреба, за празници и се съчетава добре и с други вина, когато се купажира, както и с безалкохолни напитки. Изключително сме горди, че 2 години печелим приза „най-добър продукт“ в традиционния конкурс на Пловдивския панаир „Изборът на потребителя“, коментира технологът Десислава Гунчева. Тя допълни, че подходящи храни за виното им са сирена, сладоледи, торти, паста и др.

Премиера на „Винария“ ще направят и новите продукти на венецианска компания, която преди две години завладя ценителите с фантастичното си просеко. „То е произведено от 80% от характерния за Северна Италия сорт Глера (Просеко) и 20 на сто Пино ноар, като има лек, ненатрапчив вкус, плодов ароматен нюанс и е изключително подходящ за празници, а и просто за настроение“, каза представителят на фирмата Матео Бортолуси. Той допълни, че освен с просеко, ще изненадат своите почитатели с традиционни вина, характерни за Северна Италия. 

 Нови тероарни вина в малки серии с индивидуален облик ще представи и семейната винарна на Христина и Константин Илиеви. Те произвеждат Дионисиеви напитки от лозя, разположени в района на с. Белица, между южните склонове на Сакар планина и източния хребет на Родопите. „Разполагаме с 65 декара собствени масиви от сортовете Мерло и Каберне Совиньон, като в производството ползваме и Сира, Малбек и Каберне фран, от които създаваме нашите вина по класическа технология. За да имат възможност максимално да оформят индивидуалния си облик, процесът на външна намеса е сведен до минимум, като почти всичко се извършва на ръка“, пояснява Христина Илиева.

„Липсваше ни миналогодишната „Винария“ и тази година отново ще сме на традиционното си място в 10 палата в панаира, където очакваме нови клиенти и стари приятели“, споделя управителят на компания за оборудване на винарни Вера Котева, която повече от 25 години участва в международната изложба за лозарство и винарство. През 2020 година фирмата бе отличена с награда за най-добър дизайн за панаирна експозиция. 

Вече 17 години поред зоната „Вкусове от Италия“ е неразделна част от „Винария“. Тази година ще представи храни и напитки, произведени на Апенините, като отново ще даде възможност на посетителите да се докоснат до чара на прочутата италианска кухня, представена от водещи производители и търговци. 

В традиция се превърна и измерването на кръвна захар за посетителите на Града на виното. Инициативата е на Националната асоциация на децата и младите хора с диабет, чиято цел е превенцията на заболяването. Тя се осъществява в партньорство с националния изложбен център и е ориентирана към грижата за здраве на обществото.

„Винария“ за 7-ма поредна година е част от мегафорума за модерно земеделие, вино, храни и оборудване, който ще се проведе от 9 до 13 март в Международен панаир Пловдив.