Олимпийската шампионка на троен скок за младежи и девойки Александра Начева е новото рекламно лице на Университета по хранителни технологии в Пловдив за кандидатстудентската кампания 2022/2023.
Второкурсничката от специалност „Храни, хранене и диететика“ прие с огромно удоволствие предложението на ректора проф. д-р Пламен Моллов.
За мен ще бъде огромна чест да популяризирам университета и да помогна на младите хора да направят най-правилния избор за своето бъдеще, заяви Алекс и увери, че ще се включи в кампанията с радост и огромно удоволствие.
Гордее се, че нейното участие съвпада с една от значимите промени за висшето училище – въвеждането на магистърска програма под егидата на Международната организация по лозата и виното – OIV.
Преди 2 години, когато престижната класация на успелите хора "Forbes България" - "30 под 30, клас 2020" включи пловдивчанката в раздел "Спорт", тя прави своя житейски и професионален избор - да продължи образованието си в УХТ.
Алекс е завършила престижната Езикова гимназия „Иван Вазов“ с испански език. „За университета не съм се чудила много, защото се намира в родния ми град, на 5 минути от мястото, където живея и най-важното - има единствената специалност, която искам да уча. Веднага получава подкрепа и от семейството си.
Според нея има пресечни точки между спорта и нейната специалност в УХТ. „За да издържаме на тежките тренировки, трябва да ядем качествена храна в точните ѝ количества. Разбира се, когато наближат състезанията, се налага да свалим няколко излишни килограма, като същевременно не губим от енергията и формата си, което също е много специфично“, обяснява Алекс.
В момента е ангажирана с тренировки по 2 пъти дневно. През останалото време учи. В университета ми е по-трудно, отколкото в училище, въпреки че имам разрешение да присъствам само на половината от занятията, признава тя.
За себе си казва, че е много креативен и творчески настроен човек – обича да рисува за приятелите си. Прави го в свободното си време, колкото и да е малко то.
„В УХТ продължават образованието си добре мотивирани млади хора, защото студентите, които се дипломират, имат възможности за реализация у нас и в чужбина, посочи проф. Моллов.- Изборът на Алекс за рекламно лице е направен единодушно от ръководството заради безспорните й качества и постоянния й стремеж да бъде по-добра и да се усъвършенства във всяко едно отношение.“