От 14 до 16 април 2022 г. в град Велико Търново се провежда 17-то издание на Международното изложение „Културен туризъм“. Форумът е най-авторитетната платформа за представяне на усилията на общини, културни институти, компании, граждански сдружения за развитието на културния туризъм. Участниците в изложението и съпътстващата го богата дискусионна програма представят нови обекти и социализирани забележителности, създадени атракции и услуги, издания за култура и туризъм, фестивали и празници, които разкриват самобитното очарование на регионите. Изложението предоставя уникална възможност за осъществяване на ефективни и ползотворни контакти и създаване на дълготрайни партньорски отношения.
Община Пловдив е традиционен участник в Международното изложение „Културен туризъм“. Тази година акцентът на представянето, който са подготвили експертите от отдел „Туризъм“ на общината, е поставен върху „Епископската базилика на Филипопол“. Само след няколко дни на 18 април – Международен ден на световното културно наследство, ще бъде чествана и първата годишнина от нейното откриване. Пловдивският щанд „Епископската базилика на Филипопол“ е заложил на атрактивен авторски дизайн, с характерни елементи и открояващ се бранд, който включва фрагменти от известните мозайки и препратка към някогашния вид на Базиликата с уникални медальони с различни видове птици.
Друг важен акцент от пловдивското представяне е свързан с престижното четвърто място, което градът спечели в класацията за „Най-добра европейска дестинация“ за 2022 г. в 13-то издание на престижната класация European Best Destinations и няколкото първи места в отделните категории на същата класация - „Най-добра културна дестинация в Европа“, „Най-романтични дестинации в Европа“, „Най-добри винени дестинации в Европа“, а само преди седмица и за „Най-добрата дестинация в България“.
Международното изложение за културен туризъм се провежда по инициатива на община Велико Търново съвместно с Министерството на туризма. Събитието е включено в Годишната програма за национална туристическа реклама. Форумът включва специализирано туристическо изложение с участие на общини, туристически компании, културни институти и дипломатически мисии и богата конферентна програма. Провежда се и Национален конкурс „Чети и пътувай“ в рамките на който изявени специалисти от областта на туризма, публичните комуникации, книгоиздаването и др. определят най-професионалните туристически сайтове, най-интересните туристически издания, най-ефективните журналистически рубрики и публикации, най-оригинални плакати за събития в областта на културния туризъм, организирани от музеи, общини, браншови организации и сдружения, държавния и неправителствения сектор, университети и др.
На пловдивския щанд, експертите от отдел „Туризъм“ са подготвили множество рекламни материали посветени на Пловдив, на неговите културно-историческите забележителности, богат културен календар, както и най-новите информационни и рекламни материали за обекта „Епископската базилика на Филипопол“.
Сред първите гости на пловдивския щанд бяха зам.-министърът на туризма проф. Мариела Модева, кметът на Велико Търново инж. Даниел Панов, представители на дипломатическия корпус, Корхан Кюнгерю, генерален консул на Република Турция в Пловдив и други.