Общинските съветници на Пловдив  приеха на днешната си сесия Плана за интегрирано развитие на града, предаде Радио Пловдив. Дебатът продължи повече от час, но в крайна сметка статегическият документ, който предвижда инвестиции за над 1 милиард лева до 2027 година, бе приет с 35 гласа за, 1 против и 9 въздържали се.  

Владимир Славенски от Демократична България и отбеляза, че този план се приема с година и половина закъснение. След него независмият съветник Георги Величков попита защо трябва да се изгражда нова зала до Колодрума и кемпер зона при Гребната база.  Ангел Иванов от БСП  отбеляза важността на проблема с превишениете норми за фините прахови частици.

Зам.-кметът Стефан Стоянов обясни, че Планът за интегрирано развитие на общината не е приет по-рано заради липсата на отворени оперативни програми за финансиране и  отпускане на средства от държавата. Стефан Послийски продължи дебата като постави акцент не върху проектите, а на средствата необходими за реализирането им.

Главният архитект Димитър Ахрянов отбеляза, че Планът за интегрирано развитие на община Пловдив е наследник на Интегрирания план за градско възстановяване и развитие.

Последваха изказвания свързани с градската железница, присъединяването на общините „Родопи“ и „Марица“ и изграждането на Втори гребен канал.

От трибуната кметът Здравко Димитров уточни, че финансовата рамка на ПИРО е по-голяма, за да няма проект, който да не е включен и това да не позволи да се кандидатсва по него.  

Кметът анонсира, че в града ще започнат много ремонти и ще има големи задръствания.   

В началото на сесията единодушно, с 37 гласа,  бе прието възстановяването на паметника на благодетеля на Пловдив Димтър Кудоглу в югоизточната част на Цар-Симеоновата градина. Съветниците бяха единодушни и в решението си за  удостояване на член-кореспондент проф. д-р Стефан Костянев, д.м.н. със званието почетен гражданин на Пловдив.

С 36 гласа „за“, нито един „против“ и 9 „въздържал се“ съветниците  учредиха общинското дружество „Екобус Пловдив“. Зам.-кметът Тодор Чонов определи създаването на общинската транспртна фирма като исторически момент, особено след 2005 г., когато е взето решението за ликвидиране на фирмата „Градски транспорт“.

Прието  бе в капитала на фирмата да се прехвърлят 100 хил. лв. за първите разходите, сред които заплата на избрания шеф Илко Търпов. Той ще получава 2000 лв. месечно. Прехвърлиха в актива на „Екобус Пловдив“ и терен от 18 дка в „Тракия“, където ще бъде депото на дружеството.