„За първи път в „БДЖ – Пътнически превози“ стартира централна информационна система, която обхваща процеса по издаването на билети от начало до край.“ Това каза министър Данаил Папазов по време на представянето на пилотна система за онлайн резервация и билетоиздаване на БДЖ.

Тя предлага бърз, лесен и модерен начин за закупуване на ЖП билети, независимо от местонахождението на пътника. „Успешното завършване на първия етап от разработката и внедряването на системата отваря нова страница в политиката на „Холдинг БДЖ“ за обслужване на пътниците“, отбеляза министър Папазов. Той обясни, че първоначално тя стартира с дванадесет влака, движещи се по-основните търговски направления, които обхващат общо 55 гари.

Системата позволява визуален избор на спални и седящи места, съгласно композицията на всеки влак. Разплащането се осъществява по електронен път с най-масово разпространените кредитни и дебитни карти. Билетът се получава на електронната поща на регистрирания клиент и трябва да се разпечата на хартиен носител.

След демонстрацията на системата за онлайн резервация и билетоиздаване, министър Данаил Папазов представи данни за актуалното състояние на „Холдинг БДЖ“. Той обясни, че темпът на натрупване на загуби е значително намален. „Общите задължения на компанията от около 704 млн. лева в началото на юни, вече са намалени на 625 млн. лева към края година“, каза още министър Папазов. По думите му МТИТС, кредиторите и ръководството на „Холдинг БДЖ“ водят активен диалог, като вече са подписани споразумения за разсрочване на задълженията с Алианц България и DEPFA Банк. Плащанията към кредиторите са не само на лихви, но й плащания по главници, в размер на 66 млн. лв. „Всичко това постигнахме със собствени сили, без допълнителни средства от държавния бюджет или взимането на заеми“, подчерта министър Данаил Папазов.