Университетът по хранителни технологии – Пловдив за поредна година работи по проект на Европейската комисия и Европейския институт за иновации и технологии, направление храни - "RIS Consumer Engagement Labs". България е една от само 5-те държави от ЕС, участваща чрез УХТ като научна организация. 
През 2022-ра година проектът е насочен към разработването на иновативна опаковка за доставка на храна с помощта на участници от три различни фокус групи: на възраст 18 – 29 години, 30 – 64 години и 65 +.
 
В консорциума за осъществяване на проекта са влючени партньор представител на ХоРеКа сектора – кетъринг компания и фирма производител на опаковки за широк спектър от индустрии. 
Методиката на проекта е изключително иновативна и насърчава потребителите от различните възрастови групи да мислят и да предлагат решения за проблеми, които на по-късен етап ще се превърнат в основа за създаването на иновативната опаковка.

Идеята е участниците за окажат влияние върху развитието на по-устойчиви опаковки на храни, чрез своята обратна връзка по текущо използваните такива от ХоРеКа сектора. Предложенията и мнението на фокус групите помагат на бизнес партьорите в проекта да достигнат до решения, съобразени с крайните ползватели. 
Срещите се осъществиха през май и юни месец, а резултатите от проекта "RIS Consumer Engagement Labs" бяха представени на десетото юбилейно издание на Европейския форум на субектите на социалната и солидарна икономика в Международния панаир в Пловдив от 20 до 23 юни 2022г.