Ясни са резултатите от проведеното на 12 юли 2022 г. класиране за прием в детските заведения. Участие в него взеха 1104 деца. От тях 814 са на яслена възраст, 114 за първа възрастова група, 66 за втора възрастова група, 82 за трета група (за 5-годишни деца) и 28 – за четвърта група (за 6-годишни деца).

Обявените места бяха общо 786, от тях за яслените групи - 367, за първа група - 280, за втора – 41, за трета – 73, и за четвърта група - 25. Броят на класираните деца е 445, от които 346 деца са класирани за яслените групи, 62 за първа група, 9 за втора група и 28 деца за трета и четвърта възрастови групи. Важно за записването на класираните деца е да бъде спазен срокът 20 юли 2022 г., включително, до който родителите им трябва да подадат документи за записване в детските заведения, в които са приети.

 

Следващото класиране ще се проведе на 2 август. Свободните места за него ще бъдат обявени в срок до 21 юли 2022 г., включително. Очаква се обявяването на значителен брой места за най-малките на предстоящите класирания, защото наближава моментът, в който 3-годишните ще напуснат яслите и ще постъпят в първа група в детските градини. При кандидатстване за прием и подбора на детски заведения от изключително значение е родителите да се съобразят с наличните свободни места. При необходимост от ново подреждане на желанията, родителите  следва да анулират подадените заявления и да подадат нови.

Крайният срок за подаване на заявление онлайн за следващото класиране е 31.07.2022 г. За тези, които използват помощта на директорите, срокът е 28.07.2022 г.

Постъпването на родените през 2016 и 2017 г. деца през учебната 2022/2023 г. в групи за предучилищно образование е задължително, съгласно нормативните разпоредби. Освен групи в детските градини, родителите могат да изберат и групи в общинските училища на града. Там функционират както полудневни, така и целодневни групи. Информация за училищата, в които има подготвителни групи може да бъде намерена на сайта на системата за прием dz-priem.plovdiv.bg. Записването в тези групи е на място в училищата и не е обвързано със системата за прием в детските заведения.