ОУ “Неофит Рилски” от с. Ягодово е част от третия випуск на квалификационната програма за цели училищни екипи "Училища за пример"

Едно училище от област Пловдив влиза в третия випуск на "Училища за пример" - единствената квалификационна програма за училищни екипи, която ги подкрепя едновременно да подобряват управленските си практики и да осъвременяват своите преподавателски методи. Това е ОУ “Неофит Рилски” в с. Ягодово.

Училището е част от новия випуск на двугодишната програма “Училища за пример” на фондация “Заедно в час”. В него влизат общо 24 училища от 21 населени места и 15 области на страната.

Месец преди началото на новата учебна година, в гр. Трявна от 15 до 26 август, се проведоха и първите обучения на живо за училищата в програмата. Те са част от квалификационно преживяване, което ще подкрепи училищните екипи да търсят цялостна трансформация на учебния процес с фокус върху учениците.

През следващите две години училищата ще преминат още през специализирани педагогически и лидерски обучения на живо и онлайн, ще се запознаят с разнообразни ресурси, инструменти и материали от български класни стаи и световния опит. Всяко училище ще има възможност да учи чрез преживяване и да прилага наученото в своята ежедневна работа, като го адаптира за своя контекст и нужди с подкрепата на ментори - опитни учители, директори и образователни експерти. Менторите посещават през годината училищата и им помагат при изпълнението на заложените цели по време на цялата програма.

“Опитът от първите две години на програмата ни дава увереност, че сме на прав път и училищата намират полза, смисъл и добавена стойност, която подобрява ученето на учениците, но и на самите училищни екипи.”, споделя Ивелина Пашова, ръководител на програма “Училища за пример”.

Програмата е наследник на успешната Академия за лидери в образованието на Фондация „Америка за България“ и стъпва върху опита на „Заедно в час“ от работата с учители и училищни екипи през последните 12 години.

Участието в обученията и менторската подкрепа са безплатни за всички училищните екипи и носят кредити за повишаване на квалификацията на педагогическите специалисти.