С абсолютно мнозинство от 44 глса "за" и без "против" и въздържали се общинските съветници от Пловдив гласуваха на днешната си сесия Белащица да се присъедини към града, ако местните жители го пожелаят. В момента населеното място е част от община "Родопи".  Инициативен комитет обаче иницира подписка с искането за провеждането на референдум за присъединяването на Белащица към Пловдив. Причината за това е недоволството от ръководството на община "Родопи" във връзка със запрашаването от добива на инертни материали край селото, срещу който се проведоха няколко протеста и в крайна сметка беше спрян. Местните жители не са доволни и от инфраструктурата. Белащица е едно от селата, което най-бързо се разраства. В него си накипуха имоти и си построиха къщи много заможни пловдивчани.  Кметът на Белащица Костадин Николов, който присъства на сесията на Общинския съвет на Пловдив е съгласен селото, чиито жители са с право на глас да се присъедини към Пловдив. Вече са събрани 490 подписа за провеждането на референдум, на който живеещите в Белащица ще трябва да се произнесат дали да останат в община "Родопи4, или да преминат към Пловдив.

Старите приеха също  с пълно единодушие Методиката за въвеждане на зони с ниски емисии и вредни вещества във въздуха.  Това означава, че автомобили, които цапат, няма да могат да се движат в централната част, заключена между булевардите "Руски", "Марица", "Цар Борис Трети" и "Христо Ботев".

Предстои да бъдат изготвени и утвърдени правилата, които ще посочат кои точно моторни превозни средства  няма да имат достъп до центъра. Когато се пристъпи към реализацията, тогава ще се изменят правилници и наредби, което ще бъде обявено публично.

 

Съветниците одобриха общинската транспортна фирма “Екобус” ще кандидатства по оперативна програма за финансиране на закупуване на 20 електробуса и изграждане на депо със зарядни станции. Инвестицията в екологичен градски транспорт, който ще стартира с 2 линии, е около 30 млн лева.

Бизнес планът на “Екобус” , изготвен от директора на дружеството Илко Търпов, беше приет на сесията с 26 гласа "за".

Против бяха 13 съветници, а 7 гласуваха въздържал се. Най-голямата съпротива за електрически транспорт демонстрира групата ГЕРБ. Съветниците от групите гласуваха различно, а подкрепата на бизнес програмата беше дадена най-мече от старейшините от ЗС "Александър Стамболийски", Съюз за Пловдив, Кауза Пловдив, БСП, ВМРО.