„Пред нас никога не е стоял въпросът дали да се откажем от пробива до Водната палата. Въпреки протестите, ние изпълняваме решение на общинския съвет на Пловдив, имаме средствата от заема, които трябва да оползотворим до края на 2023 година“.
Това каза на извънреден брифинг заместник-кметът с ресор "Строителство и инвестиции" Пламен Райчев, предаде Радио Пловдив. Така той отговори на протестиращите граждани, които настояват за подробни геодезични и хидрогеоложки проучвания, защото според тях къщите им са застрашени от срутване, следствие на предстоящите изкопни дейности в района на бул. „Марица“. Райчев заяви, че проектът се изпълнява след обществено обсъждане, проведено пред 2021 г., където е презентирано подробно какво се предвижда за изпълнение.
ГЕРБ се дистанцира от конкретни решения на община Пловдив
Пропадане на булевард „Марица“ няма как да се случи, категорични са от общината. Основите на моста няма да бъдат подкопани, ще има конструктивно решение, ако се случи подобно нещо. "Експертите не споделят подобно мнение на архитекти, които протестират (арх. Чавдар Тенев изрази мнение, че основите на моста ще бъдат в опасност)", поясни заместник-кметът Райчев. Той е готов на спешна среща с протестиращите граждани, където ще бъдат обяснени подробно всички дейности на строежа, който се изпълнява с инженеринг. Това решение е взето, защото сроковете притискат изпълнението на пробива, поясниха от екипа на община Пловдив.
Заместник-кметът с ресор „Екология“ Анести Тимчев заяви, че ще отсекат на първи етап - само 8 дървета (едно, от които е в лошо фитосанитарно състояние), други 6 ще бъдат преместени на друго място, 2 дървета ще се запазят с корекции. "Този град ще се реконструира и ще върви към бъдещето, от тази гледна точка развивайки Пловдив ще се наложи да премахваме зелена растителност", допълни Тимчев. По думите му е важно да я подновяваме по местата, където се строи.
"Основният мотив на кмета и екипа му - за началото на пробива до Водната палата е да се усъвършенства Пловдив. Тук няма единоборства, не може да се сблъскат две политически линии заради едно кръстовище, тук работим водени от желание да развиваме Пловдив. Защо протестиращите граждани не отидоха на Околовръстното шосе?", попита Тимчев.
По повод на припокриването на проекта за пробива и този, изпълнен по ОП "Региони в растеж" по бул. Марица" Пламен Райчев каза: "Около 1500 квадрата от двата проекта се припокриват. Всичко, което бъде разрушено, ще се коментира с Управляващия орган по какъв начин ще се възстановят средствата. Изчислили сме, че сумата е около 400 000 лева. Проведохме няколко разговора с представители на ОПРР. Неофициално от екипа считат, че пробивът е проект, който надгражда първия и може въобще да не връщаме пари."
Според екипа на общината трафикът в тази зона на Пловдив ще бъде намален значително. В следващите няколко дни проектът ще бъде качен на сайта на община Пловдив. "Възможни са някои промени в него, съобразени със Закона за устройство на територията, като например, велоалеята да бъде непрекъсната и да бъде изпълнена в самия подлез", заяви Пламен Райчев. Цялата инвестиция е 9,2 млн. лева, като не се предвиждат анекси към договора по проекта.