При много сина конкурен;ия протече рали "Истанбул", което бе шестият и последен
кръг от турския рали шампионат. В състезанието записаха участие 51 екипажа, 49 от които бяха от страната-домакин плюс българския тандем на АСК „Пловдив“ Георги Гераджиев/Георги Гаджев и един екипаж от Иран.
Състезанието протече при отлични метеорологични условия, като до финала достигнаха 40 екипажа, а
пловдивчаните Гераджиев и Гаджев, които се състезаваха с новия за тях Форд Фиеста Rally4, завършиха
на 7-мо място в генералното класиране, на 1-ва позиция при всички автомобили с един задвижван двигателен мост и на 1-во място в своя клас RC4.
Ето как протече състезанието през погледа на пилота Георги Гераджиев: „Рали Истанбул е любимото ми
турско състезание! Винаги е много вълнуващо да карам по специалните му етапи Оручоолу, Гьочбейли,
Есенчели, Баладжъ и Мударлъ.
В отбора ни АСК „Пловдив“ е единственият състезателен Форд Фиеста Rally4 в България, с шаси номер
13 от завода на М-Спорт в Краков, Полша, който притежаваме от края на миналата година. Това е голяма чест, но и отговорност за нас. В Турция, от друга страна, е базиран може би най-големият частен
отбор на Форд, като по този начин задачата пред нас беше още по-сериозна.
Със само едно състезание зад гърба ни с автомобила и то на сняг в началото на този сезон, рали Истанбул се очертаваше труден дебют на макадам. Както е добре известно, в Турция ралитата нямат предстартов шейкдаун, на който можем да изпробваме състезателно колата на трасе, подобно на специалните етапи на състезанието. По този начин всичко започна много „рязко“ за нас – със супер бързи прави,
които после преминаваха в тесни и технични пасажи, и обратно. Въпреки това темпото ни бе солидно
и бяхме най-бързата кола от тези с един двигателен мост, както и в нашия клас RC4.
Вторият специален етап бе много по-различен и още по-бърз. Успяхме да финишираме първия ден, в
който двата етапа се караха по два пъти, като водачи, но оставаха по-грубите трасета в неделя.
Автомобилът ни Форд Фиеста Rally4 е оборудван с 1.0-литров трицилиндров турбо двигател, с приблизително 200 конски сили и всяко ускорение е предизвикателство на макадамова настила, каквато е тази
на рали Истанбул. Тук трябва да отбележа, че в сравнение с предишния ни Форд Фиеста R2, който бе с
1.6-литров атмосферен двигател, новият Rally4 е с много по-голям потенциал и като цяло доста побърз. Така че се опитахме да държим високо темпо и без поемане на излишни рискове атакувахме там,
където се чувствахме сигурни. Стремях хем да съумея да се възползвам от новите параметри на колата, хем да остана на трасето. Постепенно започнахме да свикваме и въпреки, че трябваше да пазим
АСК „Пловдив“
2
гумите до финала завършихме като победители при автомобилите с един двигателен мост, както и в
класа ни RC4.
Искам специално да благодаря на навигатора ми Георги Гаджев, който за пореден път доказа, че е
професионалист и с голям хъс за победа. Участието ни нямаше да бъде възможно и без помощта на МСпорт Полша, които ни предоставиха една от резервните си скоростни кутии направо от сервизния им
камион. Също така искам да благодаря за самоотвержената работа на Стефан Итов и Роман Георгиев
както в подготовката на колата, така и по време на състезанието. И не на последно място заслуга има
и Ангел Йорданов, който с успешна рехабилитация успя за кратко време да ме върне във форма, след
като в края на месец май скъсах ахилес.
Рали Истанбул бе и финалът на сезона за нас. Сега предстои пълна ревизия на автомобила и подготовка
за снежните тренировки и състезания. Благодаря още веднъж на всички за подкрепата!“
А това са впечатленията на навигатора Георги Гаджев от „дясната седалка“: „За мен винаги е голямо
удоволствие да караме с Георги по трасетата на рали Истанбул. Не крия, че изпитвам известен
сантимент, защото през 2014 година това бе и първото макадамово състезание в моята навигаторска
кариера.
Като цяло ралито в състезателен аспект премина без особени перипетии. Направихме хубави записки,
започнахме да свикваме постепенно с новия автомобил, който бе пилотиран от Георги много уверено по
трудните и разнообразни трасета.
При нас проблемите бяха по-скоро организационно-логистични, защото голяма част от оборудването
ни и резервните части, плюс гориво и гуми останаха в сервизния ни бус на границата, който незнайно
защо този път не бе допуснат от турските гранични власти, въпреки че с него сме прекосявали границата десетки пъти. Независимо от този проблем, както и от ограничения брой гуми, с които разполагахме, смятам, че постигнахме възможно най-добрия резултат.
През последните години турският рали шампионат се е развил още повече откъм материална база и
организиране на състезания. Единствения пропуск, който мога да отбележа, бе лошо изготвената пътна книга, която доста затрудни голяма част от местните екипажи.
Изказвам искрена благодарност към нашите механици, приятели и фенове, които ни помогнаха преди и
по време на ралито: Стефан Итов, Максим Генов, Роман Георгиев и специално на Георги за гласуваното
доверие. Тази победа е чудесен подарък за нашата юбилейна 10-та година като екипаж!“