Когато има промоция и на касата се маркира редовната, а не намалената цена, потребителят има право да поиска да заплати по-ниската. Това означава, че търговецът трябва да му възстанови разликата между стандартната цена и промоционалната, а не да вземе обратно стоката и да му върне парите. 

Това обясни пред Медия груп 24 основателят на онлайн платформата „Ние, потребителите” Габриела Руменова, потърсена за експертен коментар по повод репортаж на bTV по зрителски сигнал на пореден потърпевш от тази нелоялна търговска практика. Става дума за казуса с дамата, която при покупка на олио с намаление от търговска верига се е подвела по промоционален етикет и е платила реалната цена на продукта. 

„Съгласно Закона за защита на потребителите, означаването на различни цени за една и съща услуга в търговския обект е забранено. Ако въпреки това са посочени различни цени за една и съща услуга, потребителят заплаща по-ниската цена (чл. 27., ал. 3.). Тази разпоредба се прилага аналогично и за стоките. Идеята е потребителят да може да придобие артикула при обявените условия, с които търговецът се е ангажирал, т.е. на намалената цена. А не, ако не мине номерът на търговеца, да върне парите на клиента и да си прибере стоката обратно“, разяснява Руменова.

Тя дава и насоки как да се постъпи в подобна ситуация. На първо място, да поискаме на касата да ни върнат надвзетата сума. Ако не получим положителен отговор, да настояваме за среща с управителя. Окаже ли се и това невъзможно, да подадем писмена жалба до търговеца, като приложим снимки на ситуацията и копие на касовата бележка (не оригинал) и да поискаме жалбата ни да бъде заведена в регистъра за рекламации.