Сериозни скандали избухнаха на днешната пресконференция сред края на срещата между част от превозвачите и областния управител Венцислав Каймаканов. Повод за нея беше забавянето от страна на общината на изготвянето на единни критерии и провеждане на прозрачна процедура на обществена поръчка за 8 –те транспортни линии в Пловдив, които бяха обслужвани преди време от фирма "Градски транспорт". Превозвачите обвиниха местната управа, че нарочно не изготвя такива критерии, за да може да облагодетелства фирмата "Автотранс Чолаков". Васил Пиронков се закани, че ще обжалва отново в съда бъдещата обществена поръчка за 8-те линии, ако местната управа не изготви единни и прозрачни критерии за нейното провеждане. Той припомни, че е оттеглил жалбата си миналия месец, след като е получил уверения от кмета Иван Тотев, че до края на месец януари новите правила ще бъдат изготвени.
"Това обаче не стана и явно общината иска да облагодетелства определени фирми. Няма да позволим това, а ще се обърнем не само към съда, а и към транспортната комисия в Народното събрание, Икономическа полиция и НАП", зарече се Васил Пиринков.
Голямата бомба обаче хвърли управителят на "Хеброс Бус" Веселин Дошков. Той нападна остро Димитър Чолаков, който не присъства на срещата.
В миналия кметски мандат "Автотранс Чолаков" като мой подизпълнител събираше пари, за да ги дава на лица от властта, за да бъдат печелени обществените поръчки., заяви Дошков
Според него водачът на групата на БСП в ОбС Николай Радев и бившият зам.-кмет по транспорта Александър Константниов/БСП/ са се разписвали на ордери от 2000 до 5000 лева. Документите са били на фирма "Автотранс Чолаков"
Веселин Дошков поиска областния управител Венцислав Каймаканов да предизвика проверка на всички отпечатани от "Автотранс Чолаков" карти за градския транспорт от октомври 2012 г. до момента.
Той добави,че има видима промяна в стандарта на живот на Димитър Чолаков и компания. Веселин Дошков обвини заместник-кмета на Пловдив Александър Държиков зе тежката ситуация с транспорта в Пловдив.
"Искам да кажа категорично. С "държиковщина" до никъде няма да стигнем. Заради него обслужването на линиите се влоши и пътникопотока намяля с 10-15 % и за това му искаме оставката", заяви Веселин Дошков. Той обвини Александър Държиков, че лобира за "Автотранс Чолаков". Според други негови колеги истинският заместник-кмет на Пловдив, отговарящ за транспорта е именно Димитър Чолаков. Думите му бяха подкрепени от Петко Ангелов, който заяви, че Димитър чолаков ходил при него и други превозвачи да уговарят разпределението на 8-те линии още преди конкурса.
Веселин Дошков нападна и ексдепутата от ГЕРБ Константин Язов.
При предишния конкурс за 8-те линии Язов ми крещеше в колата как ако КЗК Златанов не спечели две от линиите, ще обърне конкурса и ще въздейства на Административния съд.
Казвам го с името, защото имам двама свидетели, категоричен е Веселин Дошков.
Венцислав поясни, че е поканил чрез секретарката си и писмено, и по телефон всички пловдивски превозвачи на среща днес, за да обсъдят условията за конкурса за 8-те линии.
От тях обаче са се отзовали само Веселин Дошков /Хеброс бус/ , Петко Ангелов /Автобусни превози/ и Мария Златанова /Мери транс/.
Оставам отворен за среща, когато самите превозвачи пожелаят, добави губернаторът.
Превозвачите настояха за ясни и точни критерии при провеждането на конкурса за 8-те линии. А именно: автобусите да бъдат са стандарт Евро 3 и Евро 4, да бъдат с повече от 22 седящи места, да са климатизирини и нископодови и да има възможност в тях да се качват трудноподвижни лица.
"Ако исканията ни не бъдат изпълнени, ще обявим символичен протест. В случай, че 15 дни след него не стане нищо, преминаваме към ефективна стачка, като няма да возим по един час по вътрешноградските и извънградските ни линии и , ако до месец не бъдем чути спираме всякакви превози и искане оставката на кмета Иван Тотев", закани се Васил Пиронков.