Повече от 50 изследователи от САЩ, Франция, Китай,  Казахстан и България ще вземат участие в XII издание на международната научно-практическа конференция „Управленски и маркетингови проблеми в изкуството“, организирана по традиция от катедра „Теория на изкуствата“ в АМТИИ. Събитието е най-значимият научен форум в Източна Европа, посветен на стратегическото планиране и управление на арторганизациите; човешките ресурси в арт сектора; основнитe и специфични проблеми на PR и маркетинга; продуцентството и предприемачеството в сферата на изкуството. 

Наред с изследователи от Флорида, Страсбург и Астана, в конференцията ще вземат участие български специалисти от ПУ, НХА, УНСС, НМА, НБУ, Икономически университет-Варна, ВТУ, ЮЗУ и домакините от АМТИИ, които за поредна година са определени от МОН за водещи в научното направление „Теория на изкуствата“ в България. 
Двудневното събитие ще бъде открито от ректора на АМТИИ доц. д-р Жан Пехливанов на 7.11. 2024 г. от 9.30 ч. в зала 13 в ректората на академията. Сред участниците са преподаватели във висши училища, ръководители на общински арт фондации, представители на творчески обединения, директори на театри, докторанти и студенти. Модератори на панелите са проф. д-р Емилия Константинова, проф. д-р Любомир Караджов и проф. д-р Весела Казашка. 
Конференцията се реализира с финансовата подкрепа на Фонд „Научни изследвания”, договор КП-06-МНФ-43 от 26.09.2024 г. и от АМТИИ „Проф. Асен Диамандиев“ по проект за научни изследвания.