За втора поредна година УМБАЛ „Свети Георги“ ЕАД -Пловдив провежда специализирано обучение за повишаване на квалификацията на служителите, заемащи длъжност „Санитар“. Програмата има за цел да подобри компетентностите на персонала, полагащ грижи за пациентите, както и тяхното трудово представяне в болничната среда. 

   „Ежедневната работа на санитарите е предизвикателство, което изисква не само физическа ангажираност, но и високо ниво на отговорност и знания“, коментира Славка Щерева, старша медицинска сестра на Интегрален център за лечение на тумори и травми.
Обучението включва теми, свързани с хигиенните норми и изисквания, правилното боравене с почистващи и дезинфекционни препарати, разделното събиране и отвеждане на битови и биологични отпадъци, спазването на правилата за превенция на вътреболнични инфекции (ВБИ), изграждането на етично поведение в комуникацията с персонала и пациентите, както и познаването на нормативната уредба, свързана с тази дейност.
     “Санитарите са част от екипа за поддържането на чистотата в лечебните заведения и осигуряване на безопасна среда за пациентите и персонала“, споделя Маринела Михайлова, медицинска сестра, болнична хигиена. 
През 2025 г. обучението ще се провежда четири пъти в годината като първото се проведе в началото на февруари. Лекторите са утвърдени специалисти в различни области, а модератор е Главна медицинска сестра Мария Богоева.  
   „Превенцията на вътреболничните инфекции започва от добрите практики и информираността на санитарите, които имат ключова роля в хигиената на болничната среда“, подчертава доц. Христиана Бацелова, началник Хигиенно-епидемиологичен отдел.

   „Безопасността в лечебните заведения зависи от правилното боравене с биологични отпадъци и дезинфекцията“, коментира инж. Стефан Калфов, инспектор „Здраве и безопастност при работа“.

Обучението дава възможност на санитарите да усвоят и приложат на практика най-новите стандарти в областта на болничната хигиена и комуникацията с пациентите.
  
 „Ефективната комуникация е основен елемент в качествената грижа за пациентите. Санитарите трябва да знаят как да общуват с уважение и разбиране“, подчертава Антония Иванова, Началник отдел „Комуникации и стратегии“.

УМБАЛ „Свети Георги“ ЕАД е единственото лечебно заведение в страната, което организира подобни обучения относно необходимостта от повишаване знанията и уменията на персонала, ангажиран с грижа за пациентите. Всяка година в него се включват около 500 санитари.