След кацането на самолета е констатирано отклонение в работата на една от системите, което не значи че самолетът е счупен. Това каза командирът на Военновъздушните сили генерал-майор Николай Русев на брифинг относно F-16 Block 70, предаде БТА.

Процедурата по приемане на самолета е в ход. Тя се дели на две части – техническо и летателно приемане, каза той и уточни, че процедурата е продължителна и самолетът не е приет. Самолетът ще бъде приет, когато и двете процедури са изпълнени, добави той.

След техническата процедура се изпълняват минимум два полета с участието на български пилот. След като самолетът кацне и е изпълнил тези два полета, и пилотът декларира, че самолетът е в летателна годност, тогава ние приемаме самолета и той влиза на експлоатация в българските Военновъздушни сили, обясни още Русев. 

Първият български изтребител F-16 Block 70 беше посрещнат официално на 13 март по време на тържествена церемония в Трета авиобаза в с. Граф Игнатиево.

Първият български самолет F-16 Block 70 се приземи на 2 април в Трета авиобаза в Граф Игнатиево. Самолетът, доставен за българските Военновъздушни сили (ВВС) от „Локхийд Мартин“, е учебно-боен (двуместен) самолет. Експлоатацията му ще започне след неговото техническо и летателно приемане от ВВС на България. Този самолет и останалите F-16 Block 70, които „Локхийд Мартин“ произвежда за българските ВВС по първия договор, ще бъдат пребазирани поетапно в нашата страна до края на 2025 г., съобщиха от Министерството на отбраната. Военновъздушните ни сили ще разполагат с една ескадрила F-16 Block 70 до края на 2027 г., когато в страната ще бъдат доставени още осем самолета по втория договор с „Локхийд Мартин“.