По данните на Националния статистически институт през 2013 г. 14 261 туристи в повече са пренощували в град Пловдив, което е ръст от 7% в сравнение с предходната година . Реализираните нощувки са се увеличили с 1%  и са общо 359 964 през 2013 г. Един аналитичен прочит на данните показва  по-ниска продължителност на престоя през 2013 г./1.7 дни/ в сравнение с 2012 г. /1.8 дни/, но задържане на процента заетост на легловата база от 24 % при увеличаване на броя на леглата през 2013 г. Експертите от община Пловдив отчитат и покачване броя на индивидуалните посещения в града, което е видно и от ръста на посещенията в туристическите информационни центрове със 7% , и от увеличението на посещенията в музеите с 5%.  По данни на отдел „Категоризации“ към ОП „Туризъм“ през януари и февруари на 2014 г. общината бележи ръст в събираемостта на туристически данък и такси категоризации в размер на 25%.  За да се използват пълноценно наличните културно-исторически и природни ресурси на дестинация Пловдив и да се превърнат в активи за туризъм, през 2013 г. беше изработена 7-годишната стратегия за развитие на туризма в Пловдив 2014 -2020 г. Тя стъпва на обстойни маркетингови изследвания, фиксира целевите пазари и конкурентните дестинации, формулира ясни приоритети и реалистични цели. Стратегията планира конкретни мероприятия, насочени към формиране, промотиране и реализация на туристически пакети, включващи културни, бизнес, вино и гурме, събитийни, спортни и уикендови продукти. ОП „Туризъм“ вече разработи два такива пакета, които са предложени на туроператори и скоро ще бъдат на пазара.

Един добър пример за директен маркетинг на дестинацията, упражняван от общинско предприятие „Туризъм“ – Община Пловдив е Международната годишна среща на туроператорите, чието четвърто издание се подготвя за месец май 2014 г. До момента в нея вземат участие повече от 75 български и чуждестранни туристически компании. Международната среща е модел за устойчиво затвърждаване на мобилна и стегната форма на контакт между заинтересовани участници в туристическия бранш, с минимални капиталовложения за участниците и организаторите. През  2013 година община Пловдив получи две престижни награди по време на специализираните изложения за туризъм – за най-атрактивно представяне и аранжиране на щанд на изложението за културен туризъм във Велико Търново и за най-успешна целогодишна туристическа дестинация за 2013 г. на регионалната борса в Пампорово. Туристическата 2014 г. стартира за община Пловдив с приза за Арт дестинация и принос в популяризирането на българската култура, получена на Международното туристическо изложение „Ваканция и Спа Експо“ в София.