Бетонният мост няма хидроизоалция и положеният пласт от 4 сантиметра асфалт е времено решение за през зимата, но не и постоянно решение. Това заяви за Радио Плодив Цанко Драгиев от фирмата изпълнител на ремонтните дейности в участъка, за който днес се появиха снимки с компроментирана част от настилката. По думите му още преди да започнат работа са входирали писмо, в което обясняват, че асфалтирането няма да реши трайно проблема и не могат да носят отговорност.
Този мост трябва да се затвори и да му се направи сериозен ремонт, при който да се свали цялостно асфалта , да се извършат възстановителни работи, трябва да има проект за изпълнение и това е много сериозна инвестиция.
"Нашето задължение беше да премахнем един пласт асфалт и да сложим нов отгоре. Отдолу обаче липсват пластове, необходими за носимоспособност", каза още Драгиев и прогнозира, че такъв цялостен ремонт ще струва не по-малко от 1 милион лева.
По-рано днес групата на БСП в Пловдивския общински съвет сигнализира за пропадналия асфалт със снимки, изпратени до медиите.
Възложител на ремонта на Бетонния мост над жп линиите е Национална компания „Железепотътна инфраструктура“ и там изпълнител е фирмата „Трейс груп“.
Проблемът с асфалта е в старата неремонтирана част на Бетонния мост. Причина са високите теператури, съобщиха от община Пловдив.
Според експерти при 40 градуса на въздуха температурата на асфалта надхвърля 60 градуса.
Проблемът ще бъде отсранен за сметка на изпълнителя през есента, тъй като е необходимо температурите да се понижат. Предстои пълно конструктивно обследване на съоръжението, което е строено преди 45 години.