Във връзка с усложнената пожарна обстановка, трафикът от обаждания към телефон 112 рязко е увеличен. В периода 1 – 26 юли на спешния номер са постъпили около 60 000 повече обаждания на граждани, спрямо същия период на месец юни тази година.
Засиленият трафик води до образуване на т. нар. големи опашки от чакащи. Апелираме към гражданите да останат на линия до получаване на отговор от оператор. В противен случай – затваряйки и набирайки отново телефон 112 – те попадат в по-дълга „опашка от чакащи“, съответно чакат повече и биват обслужени по-бавно.
Напомняме на гражданите, че при избиране на телефон 112 в пограничните райони е възможно да попаднат в център за обслужване на спешни повиквания 112 в съседна държава. Това се дължи на факта, че в някои погранични райони на територията на България сигналите на мобилните оператори в съседната държава са по-силни от тези на мобилните оператори в България. Същата ситуация е възможно да възникне и от съседна държава в България. За да избегнем този проблем и да попаднем в България, е необходимо да настроим ръчно (не на автоматичен избор) мобилния си апарат на мрежата на телекомуникационния оператор, на когото сме абонат. Това ще гарантира, че при избиране на телефон 112 сигналът ще бъде пренесен до очаквания център за спешни повиквания.