Работата на медиаторите е изключително ценна по отношение на шансовете, които имат децата от уязвими групи – както за получаване на образование, така и за тяхната последваща реализация. Това каза министърът на образованието и науката Красимир Вълчев на среща с близо 100 образователни медиатори от Пловдивска област. По думите му силата на системата на образованието е, че може да създава нагласи и това е сред най-добрите инструменти за приобщаване и интеграция.

„Имаме положителни резултати в промяна на нагласите, но те са още недостатъчни и неравномерни. Затова трябва да продължим с усилията и да подобряваме координацията между институциите“, подчерта министър Вълчев. Той допълни, че много важна част от тези усилия са именно образователните медиатори – те се ползват с голямо доверие от общностите и осигуряват устойчивост на мерките за обхващане на децата в системата. Министър Вълчев припомни, че през последните години в държавния бюджет са предвидени средства за тяхното финансиране.

„Колкото по-рано обхванем децата, толкова по-големи са шансовете да ги задържим трайно в образователната система“, каза още Красимир Вълчев и отново подчерта важната роля на кметовете в този процес. Той припомни, че с промените в Закона за предучилищното и училищното образование е предложена езиковата интеграция, при която децата, които не владеят български, да започват с обучение само по езика.

На срещата с медиаторите беше обсъдена и темата с ранните бракове, като причина за отпадане от училище. Стана ясно, че Министерството на образованието и науката и Министерството на труда и социалната политика ще работят за създаване на междуинституционален механизъм за противодействието им.

Дискусията с образователните медиатори е по инициатива на министър Вълчев и областния управител на Пловдив проф. Христина Янчева, като в нея се включиха началникът на РУО-Пловдив Иванка Киркова, ръководители на образователни институции, учители и др.