Деца на възраст от 4 месеца до 14 години преминаха безплатни прегледи при медицински специалисти от различни профили и получиха индивидуална консултация в Деня на отворените врати в Клиниката по педиатрия на УМБАЛ „Свети Георги“ ЕАД – Пловдив. Инициативата бе организирана от ръководството на лечебното звено и от екипа на Дарителската кампания „Най-доброто за нашите деца и онкоболни“ и се проведе на 31 май 2021 г.

Най-много малчугани от всички прегледани са били със заболявания на дихателната система, следвани от тези с неврологични проблеми. Консултирани са и деца с генетични заболявания, както и с полиорганни и други заболявания, сочат данните от проведените прегледи.

„Проведеният Ден на отворените врати за пореден път показа, че обществеността на Пловдив и региона има доверие в нас като специалисти. Въпреки голямата натовареност на колегите, осигурихме облекчен достъп на децата до специалисти от различни медицински направления“, обясни началникът на Клиниката по педиатрия проф. д-р Иван Иванов. В момента лечебното звено е с над 80% запълнен капацитет.

„С тази инициатива изразихме благодарност към децата от пловдивските училища и детските градини, които са най-големият дарител в кампанията за изграждането на нова сграда“, заяви проф. д-р Иван Иванов. Той добави, че в момента тече процедура по избор на изпълнител на инвестициония проект, след като през юли 2020 г. Министерски съвет отпусна близо 17 млн. лева.

До момента чрез дарителската кампания „Най-доброто за нашите деца и онкоболни” за изграждането на нова Клиника по педиатрия и онкохематология на УМБАЛ „Свети Георги” ЕАД – Пловдив са събрани 158 774 лева. Към финансирането се прибавят и 582 хил. лева, които представляват собствени средства от капитала на лечебното заведение.

В подкрепа на проекта за изграждане на нов педиатричен и онкохематологичен комплекс в УМБАЛ „Свети Георги“ ЕАД – Пловдив през 2018 година стартира дарителската кампания „Най-доброто за нашите деца и онкоболни”. Само през първата година бяха събрани 124 935 лева. Обединявайки за каузата пловдивчани и жители на съседни общини, екипът на кампанията организира концерти, театрални постановки, базари, киноложки изложби, лични дарения.