Невиждания пътен хаос и провала на големия Транспортен проект белязаха първата година от управлението на Иван Тотев след местните избори през 2015 година. Това заяви на пресконференция днес председателят на групата съветници от Патриотичния фронт Слави Георгиев. Заедно с колегата си Костадин Гаров и Десислава Желязкова, той не скри учудването, че този провал е бил изненада дори и за тях като опозиция с оглед на комфорта, с който Иван Тотев е започнал втория си мандат.

„Мандатът започна с невиждано до този момент мнозинство, сформирано от ГЕРБ, Реформаторския блок, хората на Дани Каназирева и Георги Титюков, Земеделски съюз „Александър Стамболийски“ - мнозинство от над 36 души. Като прибавим и факта, че това беше втори мандат, т.е няма нужда от адаптиране -  обществените очаквания бяха нещата в Пловдив да се случват, проектите да се развиват. Това, обаче не стана“, заяви Слави Георгиев.

Председателят на групата съветници на ПФ бе категоричен, че през тази една година е рухнал митът, че Иван Тотев се ползва с доверието на собственото си правителство.
„Ще дам само 3 примера: Пловдивският панаир. Сделката бе сключена в ущърб на Община Пловдив, за която не само гражданите и ние като опозиция, но и Иван Тотев разбра от медиите. Докато кметът на Варна и други страни по сделката знаеха и бяха взели участие в преговорите. Това показва, че той не е получил доверието на собствения си партиен лидер и премиер“, заяви Слави Георгиев.
„Пловдив 2019 също показва, че Иван Тотев не се ползва с подкрепата на правителството.Беше предвидено кабинетът да задели 40 млн. лв. Обратното броене започна – не остава време за подготовка на проектите. До ден днешен нито премиерът в оставка, нито финансовият министър в оставка са превели тези пари. Да, това е минус за Пловдив, но причината може би е тази, че кметът на града се казва Иван Тотев“, каза още Слави Георгиев.
На трето място той посочи позицията на Министерството на културата при инцидента с опожарения Тютюнев склад. „Видя се, особено през първата седмица след пожара, че Тотев не получи очакваната партийна подкрепа, а МК направи опити да се разграничи от позицията на Община Пловдив“, добави общинският съветник.

Сред сериозните провали, които той, Десислава Желязкова и Костадин Гаров посочиха бе допускането на невиждан пътен хаос в града. „През месец декември ще се навършат 2 години, откакто 30-милионния заем беше изтеглен. Видя се, обаче, че реализацията по него започна едва преди 3-4 месеца. Което показва, че стремежът е да се оперира с финансови средства, без да има  проектна готовност за ремонтите“, посочи  председателят на групата на Патриотичния фронт в ОбС и даде пример с бул. „Северен“.
„Реконструкцията на уж най-проблемният булевард /чието затваряне не включва затваряне на пътни артерии и това нямаше да се отрази на трафика/  - изненадващо и тихомълком бе отложена. Оказа, се че общината няма готовност и не е извършила необходимите отчуждителни процедури“, каза още Слави Георгиев.
По думите му именно заради бързането да се затварят обекти по този заем е довело до застъпване с други улици за ремонт и в крайна сметка – до пътен хаос. Множество кръстовища и малки улици бяха затваряни без за това да бъде предупредена обществеността, посочи Слави Георгиев и даде пример с кръстовището между Цариградско шосе и бул. „6 септември“ – отваряно и затваряно на няколко пъти в рамките на 3 месеца.

Като втори голям провал на управлението на Иван Тотев за едната година мандат Десислава Желязкова посочи провала на Транспортния проект. „Всички помним паметната дата 2 юли 2012 г. когато бе подписан с МРРБ Транспортния проект. Днес, 22 ноември 2016 г. – гражданите не получиха чаканото удобство, много от светлинните табла не работят, апарати за електронно таксуване, немалко от които изпочупени преди да са влезли в употреба  - също не работят“, посочи Десислава Желязкова. Тя бе категорична, че говори като един от гражданите, които всеки ден търпят неудобствата на пешеходеца или пътника в градския транспорт на Пловдив. Тя разкритикува остро решението за велоалеите, оставило на места пешеходците без тротоари, а на други - противопоставило сериозно пешеходци и колоездачи.

Кат пример за това „как се управлява – без диалог и без зачитане мнението на гражданите“ Костадин Гаров посочи вдигането на данъка върху таксиметровия превоз. „След като в комисиите в ОбС приехме долния праг от 300 лв., кметът Иван Тотев неочаквано преди гласуване предложи 750 лв., което е два пъти и повече от първоначалното ни предложение“, посочи Костадин Гаров.